Jakie są powinności portiera? Czy warto go zatrudniać w swojej firmie? O kwestiach nie zapominać?

Są takie zawody, które są w stanie zdawać się niepozorne, zaś pracownicy, jacy je wykonują niezauważalni. Z pewnością do takiej grupy można zaliczyć portierów, gdyż z jednej strony to osoba, jaką spotykamy przy wejściu do danego miejsca, z drugiej właściwie nie narzucająca się, lecz informująca na wyraźne żądanie petenta.

Z tego względu powstaje pytanie: czy w sumie portier jest potrzebny, jak mamy obecnie różnorakie elektroniczne systemy rejestracji oraz pozostałe nowinki?
gotówka

Autor: Mark Hodson Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Przypomnijmy, iż portier to pracownik, którego zadania są dokładnie ustalone. Informuje petentów danej instytucji – urzędu, hotelu, większego przedsiębiorstwa – o jej topografii i zasadach działania. Porter ma własne stanowisko przy wejściu do budynku, jakie obsługuje, odpowiada poza tym za pozostałe zadania, tj. wydawanie oraz zdawanie kluczy od różnych miejsc, prowadzi zeszyt zeszyty oxford raportowy czy zgłasza o różnych nieprawidłowościach oraz usterkach.
Niby nie jest specjalnie widoczny i tylko czasami się aktywizuje, gdy ktoś poprosi go o radę, a w rzeczywistości wie wszystko oraz dostrzega wszystko, żadna rzecz mu nie umknie. Jak widzimy chociażby z tego powodu to osoba, która powinna być zatrudniona w różnych miejscach, zwłaszcza takich, w których wiele rzeczy się dzieje a także w każdy dzień pojawiają się nowi klienci czy petenci.

Zwłaszcza że to stanowisko ma sens także w innych sytuacjach, na przykład gdy wybuchnie pożar, będzie on wymuszał opuszczenie budynków przez pracowników jak również osoby postronne. Kieruje ewakuacją, ponieważ zna doskonale miejsce, gdzie jest zatrudniony, możemy powiedzieć, że zna bardziej niż jakakolwiek inna osoba.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*