Inne godne uwagi portale to między innymi Twitter, LinkedIn, albo YouTube, jak również różnego typu blogi. Firma może mimochodem reklamować się za pośrednictwem publikacji sponsorowanych na blogach, śmiesznych filmików, albo nie wymagających dużych nakładów finansowych akcji konkursowych na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Te działania – pod warunkiem, że są wartościowe, starannie zaplanowane i sensowne – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

Czemu social media marketing jest coraz bardziej ceniony przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku i w innych mediach społecznościowych jest reklamą odznaczającą się znaczną skutecznością. Nie dlatego, że generuje największe zyski – bo tak nie jest – lecz dlatego, że powoduje ukształtowanie się wyjątkowej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej na ten temat przeczytasz na artefakt.pl.
Aktywny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych firmy zwiększa autentyczność marki oraz buduje wierność klientów wobec niej. Media społecznościowe pozwalają dotrzeć bezpośrednio do precyzyjnie określonej grupy docelowej, to znaczy do osób o wskazanym wieku, płci, zainteresowaniach, albo społecznym statusie. Dzięki temu marketingowe działania są doskonale wycelowane w odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.