Czy warto inwestować w social media marketing?

Obowiązek funkcjonowania firmy w internecie dziś już nie wzbudza zastrzeżeń, natomiast bez przerwy pojawiają się nowe metody reklamy w sieci. Social media to coraz potężniejsze narzędzie e-marketingu – czy jest sens w nie inwestować?

Rozważając wady i zalety kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, trzeba w pierwszej kolejności uściślić rozumienie definicji social media marketing. To pojęcie zazwyczaj ujmowane jest w sposób ograniczony, jako reklama (reklama wielkoformatowa) na Facebooku. Ten portal społecznościowy bez wątpienia jest liderem marketingu w social mediach, ale nie wolno zapominać, że nie jest to jedyny sposób dotarcia do internautów.

Inne godne uwagi portale to między innymi Twitter, LinkedIn, albo YouTube, jak również różnego typu blogi. Firma może mimochodem reklamować się za pośrednictwem publikacji sponsorowanych na blogach, śmiesznych filmików, albo nie wymagających dużych nakładów finansowych akcji konkursowych na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Te działania – pod warunkiem, że są wartościowe, starannie zaplanowane i sensowne – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

facebook na laptopie

Autor: Impassion Afghanistan
Źródło: http://www.flickr.com

Czemu social media marketing jest coraz bardziej ceniony przez duże i małe marki? Otóż reklama na Facebooku i w innych mediach społecznościowych jest reklamą odznaczającą się znaczną skutecznością. Nie dlatego, że generuje największe zyski – bo tak nie jest – lecz dlatego, że powoduje ukształtowanie się wyjątkowej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej na ten temat przeczytasz na artefakt.pl.

Aktywny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych firmy zwiększa autentyczność marki oraz buduje wierność klientów wobec niej. Media społecznościowe pozwalają dotrzeć bezpośrednio do precyzyjnie określonej grupy docelowej, to znaczy do osób o wskazanym wieku, płci, zainteresowaniach, albo społecznym statusie. Dzięki temu marketingowe działania są doskonale wycelowane w odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.

Niemniej warto wykorzystać to sprytne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą firmy Artefakt, zestawiając je efektywnym pozycjonowaniem witryny, lub tradycyjną reklamą. Oczywiście, należy pamiętać o tym, iż social media nie powinny stanowić wyłącznego narzędzia promocji, szczególnie, że działania w social media nie mają na celu napędzać głównie zwiększenia sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*