Od czego trzeba rozpocząć proces zakładania profilu trzeba Fanpage na Facebooku?

Często, zapewne zadajemy sobie pytanie czemu warto reklamować się na Facebooku. Otóż jak najbardziej warto! Jeżeli zrobimy profesjonalny profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej rekomendować swą markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać relacje z nabywcami. Dzięki temu możemy poznać wymagania internautów i odpowiadać na nie.

strona facebook

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces organizowania profilu trzeba rozpocząć od analizy nabywcy. Przede wszystkim należy określić charakter działalności. Kolejne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może produkt z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części należy określić grupę docelową prezentowanych przez nas treści. Sposób, a przede wszystkim format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero później można zabrać się za kreację przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy należałoby wypisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc następne posty. Dobór odpowiednich treści należy uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak ciągle pojawiają się problemy z formuła na prowadzenie fanpage’a, warto wykorzystać mapę myśli. Graficzne opracowanie pozwoli na szczegółową badanie klienta, a hasłowa formuła przyniesie kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na konkretne posty.

social media agency

Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com

Pisząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, przynajmniej musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę ściągnąć kolejnych fanów. Jednym z podstawowych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w adresatach żadnych emocji.

Dzisiaj ciężko jest znaleźć rzeczywiście niebanalny materiał. Jeżeli masz podobny kłopot, to zalecamy ten artykuł (https://www.tomaszpurwin.pl/). Są tam opublikowane ekscytujące kwestie.

Celem prowadzonych działań jest efektywność użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do wzajemnego oddziaływania. Prawidłowo pobudzony podzieli się danymi z innymi bądź skusi się na rozmowę z nami.

Jak tego dokonać? Na pewno nie należy się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy zdobyć ich zaufanie. Dobrym podejściem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Oferta:

Nie chodzi o sprawdzanie ich wiedzy, a pytanie ich o ocenę czy też odczucie. Wystarczy na końcu zapisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za kolejnym razem odbiorcy zaczną objawiać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów powinna być odpowiednia reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze warto chociaż polajkować. Kiedy jest ku temu okazja, trzeba pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiedzieć na zadawane pytania.

kongressmedia

Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com

Należy bardzo uważać na nieprzychylne komentarze, które mogą popsuć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym przypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy należałoby odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana odpowiedź może być nawet gorsza od jej braku. Czasem jednak wystarczy dać racje lub przeprosić, a fan poczuje się usatysfakcjonowany.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za relacje z mediami i zajmujących się zbudowaniem wyglądu firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*